Marco Hoorn: Nieuwe bezielde dirigent voor Hervormd Kerkkoor Kampen

Het Hervormd Kerkkoor Kampen is verheugd om de benoeming van Marco Hoorn als onze nieuwe dirigent aan te kondigen. Met een rijke achtergrond in de muziekwereld en een diepe passie voor koorzang, brengt Marco een verfrissende en bezielde benadering naar ons koor.

Marco ontwikkelde al op jonge leeftijd een liefde voor muziek. Als peuter drumde hij op alles wat los en vast zat en zingen werd zijn levenslust. Maar het was toen Marco de accordeonmuziek van zijn opa van ritme voorzag dat zijn passie voor ‘muziek maken’ echt tot leven kwam. Gedurende zijn jeugd werd hij lid van de plaatselijke brassband, waar hij zijn muzikale vaardigheden verder ontwikkelde. Drumlessen, zanglessen en pianolessen volgden en Marco groeide uit tot een veelzijdig en getalenteerd muzikant.

Marco’s liefde voor koorzang bracht hem op 19-jarige leeftijd tot de oprichting van zijn eigen gospelkoor, ‘By His Grace’. Deze ervaring inspireerde hem om zich te richten op het dirigeren van koren. Hij leidde met veel toewijding het gospelkoor ‘New Creation’ uit Heerenveen voordat hij in januari 2013 de trotse dirigent werd van het ‘Chr. Mannenkoor Steenwijk’.

Nu is het de eer aan het Hervormd Kerkkoor Kampen om Marco Hoorn als hun nieuwe dirigent te verwelkomen. Met zijn ongeëvenaarde passie voor muziek en zijn vermogen om emotie in elke noot te leggen, zal Marco het koor begeleiden in een harmonieuze en inspirerende muzikale reis.

Marco’s gedrevenheid als muzikant is duidelijk voelbaar, en zijn enthousiasme heeft hem vele mooie muzikale ervaringen bezorgd, zowel in binnen- als buitenland. Hij werkte mee aan concerten en tv-opnames als dirigent en solist, en zijn warme stem en meeslepende leiderschap maakten hem een graag geziene gast bij het televisieprogramma “Nederland Zingt”.

Als veelzijdige en getalenteerde dirigent heeft Marco Hoorn een bewonderenswaardige carrière opgebouwd:

• 12 jaar dirigent van zijn eigen gospelkoor: ‘By His Grace’.
  • 9 jaar dirigent van Gospelchoir and band: ‘New Creation Joure’.
  • 6 jaar dirigent van Mannenkoor Steenwijk.
  • 1 jaar dirigent van Mannenensemble SALEM uit Kampen.
  • 2 jaar dirigent van Mannenkoor IMD Drachten.

Het Hervormd Kerkkoor Kampen nodigt muziekliefhebbers van alle leeftijden uit om deel te nemen aan onze wekelijkse repetities onder de bezielde leiding van Marco Hoorn. Of je nu een doorgewinterde zanger bent of net begint, we verwelkomen je met open armen in ons koor